Milers de persones es manifesten pel Treball Digne

Coincidint amb la celebració de la Jornada Mundial pel Treball Digne que organitza la Confederació Sindical Internacional (CSI) cada 7 d'octubre -des de 2008-. Els sindicats membres d'aquesta organització, juntament amb la Plataforma Prou Retallades van convocar una manifestació a Barcelona que va aplegar 20.000 persones. 

La protesta s'enmmarca amb d'altres que de forma simultània es van convocar arreu de l'Estat.


Manifest unitari de la JMTD 

Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

PGE 2013. Seguim congelats i comencem a tremolar


Després de la presentació dels PGE-2013 es constata que una altra vegada els empleats i empleades públics paguem els plats trencats d'un festí despilfarrador, del que mai hem participat.


El Govern ha anunciat ja les principals mesures que es contenen als Pressupostos Generals de l'Estat més restrictius de la història de la nostra democràcia, i que afecten negativament als nostres salaris.

Per a l'any 2013 quedaran congelades les retribucions del personal al servei de les AAPP respecte del contingut en la Llei de Pressupostos de l'Estat per 2012.

Encara que sembla ser que es recuperarà la paga de Nadal l'any 2013, no existeix cap previsió sobre la forma i el termini per recuperar la paga extra “robada” en aquest any 2012.

A més, no hi haurà aportacions a fons o plans de pensions i en relació a l'Oferta d'Ocupació Pública, la taxa de reposició serà 0, a excepció de determinats col·lectius que podran convocar fins a un 10 % de la seva taxa de reposició.

Aquests col·lectius són el Personal dedicat a la lluita contra el frau fiscal, Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, Docents, Forces Armades, Policia Local, Sanitaris i seguretat social, acció exterior de l'Estat, col·lectius de prevenció i extinció d'incendis forestals, personal investigador.

Es limiten les contractacions de personal eventual o interins només en aquells casos inajornables en sectors prioritaris o que afectin a serveis públics essencials.

També hi haurà algunes modificacions respecte de les condicions de percepcions de determinades prestacions de classes passives, sempre en la línea d'equiparar-los amb les condicions del règim general de la seguretat social.

En concret, es reduiran les pensions de viduïtat de classes passives anteriors a 1984 així com es procedirà a la retirada de complements a mínims en la pensió al personal del servei exterior, als quals ja no s'abonaran els desplaçaments nadalencs.

En l'actualitat, i després de la forta pujada de l'IPC interanual, -que a l'agost va pujar sis desenes per l'alça de carburants, situant-se en el 2 7%- podem dir amb rotunditat que els empleats i empleades públics portem sofrint, any rere any, un brutal empobriment (que podria superar el 50 % en els últims 20 anys) i que la nostra capacitat adquisitiva és ara inferior a la qual teníem a la fi dels anys 90.

El Govern també preveu estalviar per la rebaixa salarial en els casos d'incapacitat temporal.

Des de FEP-USO ens temem que una vegada superats els processos electorals pendents a Galícia, Euskadi i Catalunya, aquest projecte de llei sofrirà encara més modificacions i ajustos, que repercutiran de forma negativa en els nostres salaris.

Una vegada més, amb la disculpa de la crisi, els empleats i empleades públics veiem brutalment agredides les nostres condicions laborals.

És hora de dir prou!!!

AJ. Cerdanyola. COMUNICAT. Paga de Nadal

28/09/2012. Us informem que avui s’ha portat a terme una reunió amb l’Alcaldessa i altres responsables municipals, on ens han informat que el Govern municipal està decidit a fer efectiva la paga doble.

Des de la secció sindical de la USOC a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès  valorem positivament la intenció del Govern municipal de fer efectiva la paga doble, i desitgem que aquesta “proposta no vinculant” es materialitzi el més aviat possible. 

> > > Descarrega't el COMUNICAT de la USOC a l'Ajuntament de Cerdanyola.

Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

Reclamacions per supressió de paga extra de desembre


El passat dia 18 de setembre, es va acordar per totes les organitzacions sindicals que conformen la Plataforma Sindical d'Empleats Públics, iniciar de manera conjunta una reunió de les Assessories Jurídiques de les Organitzacions Sindicals, a fi d'unificar criteris sobre les actuacions judicials en reclamació de la supressió de la paga extra de desembre.

La plataforma està formada per: ANPE; CCOO; CEPCESM; C.INTERSINDICAL; CSI.F; GESTHA; SATSE; SINDICATO LIBRE CORREOS; STAJ; SUP; UFP; UGT; UNIONGC; USAE; USO; CPPM; SPP

En aquesta trobada, es va acordar iniciar les següents reclamacions:
  • Denúncia a la OIT
  • Demandes judicials en reclamació Paga Extraordinària de caràcter col·lectiu
  • Accions davant la Defensora del Poble i la totalitat dels Grups Parlamentaris
Tot això sense perjudici del posterior plantejament d'altres reclamacions, a mesura que es vagin materialitzant els actes concrets d'aplicació i/o s'estimi convenient per part de les diferents organitzacions sindicals.

Des de FEP-USO creiem fermament que les Reclamacions Col·lectives i/o de caràcter general, subscrites per totes les Organitzacions Sindicals que conformen la Plataforma són la millor opció en defensa dels interessos dels empleats públics, ja que considerem que poden tenir una major efectivitat per a tots, en anar subscrites per un conjunt d'Organitzacions Sindicals, que representen majoritàriament a la practica totalitat dels Empleats i Empleades Públics. Igualment, per motius d'economia procedimental, com per l'estalvi en el pagament de costes processals pels companys en cas de perdre's les seves pretensions.

En resum, des de FEP-USO us demanem, per tant, que tingueu la màxima prudència a l'hora de presentar reclamacions individuals, que desaconsellem per complet, tant per evitar possibles condemnes en costes al reclamant com per no interferir de forma negativa en les accions col·lectives que es plantejaran des de la unitat sindical.

Igualment els components de la plataforma sindical hem adquirit el compromís que cap de les organitzacions de la Plataforma Sindical iniciarà a partir d'ara recursos particulars sobre aquest assumpte.


AJ. Cerdanyola. COMUNICAT. Modificació de l'Acord Laboral: Baixes

Us informem que arrel de les reunions mantingudes els dies 17 i 24 de setembre amb l’empresa i la Regidora d’Organització i de Recursos Humans, s’ha arribat a un acord per tal que l’Ajuntament de Cerdanyola complementi els salaris del personal al seu servei en situació de baixa.

En resum, l’acord preveu el cobrament dels màxims permesos al RDL 20/2012: 50% del salari els 3 primers dies, el 75% fins al dia 20 i del dia 21 en endavant el 100%. Si no s’hagués arribat a un acord serien 0%, 60% i 75%.

També s’han establert excepcions que percebran el 100% de les retribucions (en el cas d’ingrés hospitalari, intervenció quirúrgica, etc.). En el mateix sentit, s’obre la possibilitat d’ampliar el ventall de supòsits excepcionals.

Volem destacar que encara que l’Ajuntament no ha inclòs a la USOC (ni tan sols ens van convocar a la reunió) a l’acta on consta l’esmentat Acord, la USOC i l’SFP van ser les úniques forces sindicals que van presentar propostes!

En les baixes laborals es cobrarà sempre el 100% de les retribucions.

Finalment volem comunicar-vos que tot i que la USOC ha treballat per aconseguir els topalls màxims permesos, no ens conformarem amb això, i tal i com hem fet fins ara, continuarem lluitant per aconseguir derogar normatives que tenen com a únic objectiu rebaixar els drets dels treballadors/es públics.

Si voleu més informació, consulteu als vostres delegats/ades.

> > > Descarrega't el COMUNICAT de la USOC a l'Ajuntament de Cerdanyola

Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

La USOC a Cimera Social de Madrid contra les retallades. NO Callem!


La USOC va participar a la Marxa sobre Madrid que va reunir a sindicalistes d'arreu de l'Estat en un clam multitudinari contra les polítiques antisocials del PP. Un gran nombre d’organitzacions socials van donar suport a la convocatòria dels sindicats USO, CCOO i UGT contra les polítiques d’austeritat i les retallades socials i laborals que estan duent a terme tant el govern central com els governs autonòmics.
 
Unes 12.000 persones van formar la Marxa catalana pel Carrer Goya de Madrid fins a la Plza Colón, convocades per la USOC, CCOO i UGT.

Consulta l'àlbum fotogràfic a: Fotos
Vídeo panoràmica Plaza Colón a: Youtube USOC
Vídeo detall Marxa catalana a: Youtube USOC 2

Nou número de la revista CATALUNYA OBRERA


Ja teniu a la vostra disposició el nou número de la revista CATALUNYA OBRERA.

Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

Protesta contra els Pressupostos Generals de l'Estat



La Plataforma Sindical Unitària que agrupa els sindicats de la Funció Pública, entre ells la USOC,  convoca l'acció.

La USOC amb la resta de centrals sindicals representatives de la Funció Pública ha convocat per divendres 28 de setembre a les 13 hores una concentració davant la Delegació del Govern a Catalunya amb motiu de la presentació dels Pressupostos Generals de l’Estat, en el marc de la Plataforma Sindical Unitària.

La Plataforma es va constituir la setmana passada agrupant a les 14 centrals sindicals representatives dels treballadors i treballadores de la Funció Pública (USOC, CCOO, UGT, IAC, CSIF, MC, SATSE, USAE, SAC, CSC, STAJ, ASPEC, GESTHA, ANPE). L’objectiu d’aquest espai de confluència és donar resposta a la brutal agressió que pateixen els treballadors de les diferents administracions públiques a Catalunya, a través d’una acció sindical conjunta, la convocatòria de mobilitzacions i totes aquelles mesures de pressió que es considerin oportunes.



CONVOCATÒRIA
ACTE:
Manifestació dels treballadors/es dels sectors públics
DIA:
Divendres 28 de setembre de 2012
HORA:
13.00 hores
LLOC:
Delegació del Govern a Catalunya (C/ Mallorca cantonada Roger de Lluria)
CONVOCA:
Plataforma Sindical Unitària

AJ. Cerdanyola. COMUNICAT. Dotze companys de la policia local ferits en el compliment del seu servei a la ciutadania



Des de la Secció Sindical de USOC a l’Ajuntament de Cerdanyola, volem manifestar públicament, que defensem l’actuació dels agents de la Policia de Catalunya (Policia Local i Mossos d’Esquadra) als aldarulls provocats la nit del divendres 7 al dissabte 8 de setembre, a la plaça del Pi de Bellaterra dins de la festa major (Cerdanyola del Vallès).

L’actuació policial va estar plenament justificada perquè es va produir “un problema d’ordre públic greu”. Nombrosos esvalotadors van agredir al personal encarregat de la organització de la festa i als agents de policia, als quals van llençar ampolles, pedres i altres objectes contundents. Com a conseqüència de les agressions que van patir, dotze agents de policia –vuit de la Policia Local i quatre dels Mossos d’Esquadra, van resultar ferits, resultant detinguts quatre joves com a presumptes autors dels delictes de desordres públics, atemptat contra agents de l’autoritat i lesions.

Per aquest motiu, hem demanat a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, que es personi com a acusació particular en la defensa dels drets i interessos dels agents que van ser agredits i estudiï les manifestacions realitzades per la ciutadania i alguns representants polítics vers els agents a través d’alguns mitjans, per si poguessin constituir uns presumptes delictes d’amenaces, injúries i calumnies.

La Federació d’empleats Públics FEP-USOC, recolzarà sindicalment la defensa dels companys i companyes que pateixin qualsevol agressió en el compliment del seu servei a la ciutadania.

En relació al col·lectiu de la policia local, volem denunciar un cop més, la manca de recursos personals i materials de que se’ls dota. Aquesta manca de mitjans està comportant que tinguin que enfrontar-se al servei diari en unes condicions de seguretat pèssimes. Cal recordar que en el darrer mes s’han produït diversos incidents en zones d’oci, on la manca de mitjans ha comportat un risc greu per la seva seguretat personal i de la ciutadania.

En el mateix sentit, cal recordar que tot i que la policia comparteix els serveis de seguretat ciutadana amb els mossos i porta a terme unes tasques que impliquen uns riscos, aquests no han estat valorats adequadament, doncs actualment la policia local és el col·lectiu de l’Ajuntament de Cerdanyola que més penalitzacions i retallades ha sofert.

Finalment, volem reiterar el nostre recolzament i desig d’una favorable recuperació als companys i companyes ferits.
 
La notícia dels fets als mitjans:

- 3/24: "Una batalla durant la festa major de Bellaterra entre joves i policia se salda amb 12 agents ferits i 4 detinguts"
- europapress.cat: "Quatre detinguts i 12 policies ferits en aldarulls en la Festa Major de Bellaterra"
- cerdanyola.info:  "Una baralla a les festes de Bellaterra acaba amb 4 detinguts i 12 policies ferits"
- lavanguardia.com: "Quatre detinguts i 12 policies ferits a Bellaterra"
- elperiodico.com: "12 policies ferits en una batalla campal a Bellaterra"
- elmundo.es: "Doce policías heridos y cuatro detenidos en la fiesta mayor de Bellaterra" 

Nou número de la revista CATALUNYA OBRERA


Ja teniu a la vostra disposició el nou número de la revista CATALUNYA OBRERA.

Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

AJ. Cerdanyola. Recurs contenciós administratiu contra l’Ajuntament

Els serveis jurídics de la USOC han presentat un recurs contenciós administratiu contra l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, per les penalitzacions econòmiques imposades a una treballadora del col·lectiu de la Policia Local que estava embarassada.

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, recolza les penalitzacions econòmiques imposades en una normativa complementaria aprovada amb el consens dels sindicats CCOO, UGT i CSIF, que estableix un sistema de motivació negativa que no té en compte l’existència de diverses situacions o circumstàncies que provoquen absència laboral justificada, situacions o circumstàncies que si té en compte l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic i l’Acord Laboral, situacions en les que concorren raons o circumstàncies que tenen, amb el sexe de la persona, una connexió directa o inequívoca, com succeeix amb l’embaràs, element o factor diferencial que, per  raons òbvies, incideix de forma exclusiva sobre les dones que decideixen exercir el seu dret a la maternitat.


Aquesta normativa fins i tot ignora altres supòsits i garanties, doncs arriba a penalitzar aquells supòsits en els que es produeix absència justificada per adopció o acolliment permanent o preadoptiu d’una o d’un menor, el permís de lactància, permís per naixement de fills prematurs que per qualsevol motiu tinguin que romandre hospitalitzats desprès del part, el permís prenatal o el permís per raó de violència de gènere, negant per tant, un problema que es manifesta com el símbol més brutal de la desigualtat existent a la nostra societat, donat que es tracta d’una violència que es dirigeix sobre les dones pel fet mateix de ser-ho, pel fet de ser considerades pels seus agressors, mancades dels drets mínims de llibertat, respecte i capacitat de decisió.

15-S Cimera Social i marxa a Madrid contra les retallades. NO Callem!


La USOC participarà a l'acció de protesta a nivell estatal convocada a la Cimera Social del 25 de Juliol a Madrid

En el marc de les mobilitzacions permanents contra les polítiques de retallades de drets i per denunciar les polítiques d'austeritat del govern central, la Unió Sindical Obrera, en el marc de la cimera social que va tenir lloc el 25 de juliol a Madrid, s'ha sumat a la marxa massiva a Madrid el dissabte 15 de setembre de 2012.

La USOC organitzarà autocars per a participar a l'acció de protesta, podeu contactar amb els vostres delegats.  



Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

Els dies de baixa per malaltia durant les vacances podran recuperar-se


El Tribunal de Justícia de la UE, dicta Sentència per la qual considera que les vacances retribuïdes són un dret social perquè el treballador descansi, la qual cosa és incompatible amb una baixa laboral.

“Un treballador la incapacitat laboral temporal del qual hagi sobrevingut durant les seves vacances anuals retribuïdes té dret a gaudir posteriorment d'un període de vacances de durada equivalent al de la seva malaltia”.

El tribunal Europeu considera com a dret social “expressament reconegut per la Carta de Drets Fonamentals de la UE” el dret a les vacances retribuïdes anuals, ja que aquestes tenen la fi de propiciar que els empleats “descansin i disposin d'un període d'oci i esplai”, la qual cosa no pot fer-se estant de baixa laboral.

“Seria aleatori i contrari a la finalitat del dret a les vacances anuals retribuïdes concedir aquest dret al treballador únicament a condició que aquest últim ja es trobi en situació d'incapacitat laboral quan s'iniciï el període de vacances anuals retribuïdes”.

El Tribunal de Justícia ja ha declarat en aquest context que el nou període de vacances anuals –que es correspon amb la durada del solapament entre el període de vacances anuals inicialment fixat i la baixa per malaltia–, del que el treballador pot gaudir una vegada donat d'alta mèdica, pot fixar-se, si escau, fora del període de referència de les vacances anuals en qüestió.

Denúncia

 
Hem creat un nou espai al blog “DENÚNCIA”, un espai on ens pots fer arribar informació sobre presumptes irregularitats o altres que tu consideris i/o dels que disposis informació, que es produeixen en el teu centre de treball o departament més proper i/o que coneguis des del teu lloc de treball.

El control de la gestió i dels recursos emprats per l’Administració és cosa de tots i totes.  Ajuda’ns a evitar l’espoli dels recursos públics!

Planta cara! Explica allò que saps!

Si vols que contactem amb tu, ens hauràs de deixar el teu correu electrònic. Però si vols, també pots fer-ho de forma anònima.


Obert per vacances



Durant el mes d’agost, la USOC-Àmbit Local obre per vacances. 

Per tant, continuem estant al vostre servei a través dels canals habituals.