Primera Sentència contra la retallada de la paga extra

La Plataforma Sindical d'Empleats Públics ha assegurat que "s'inicia un nou període" després de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Madrid, que ha reconegut a la plantilla de l'Agència d'Informàtica i Comunicacions de la Comunitat de Madrid (ICM) el dret a ingressar els 14 dies mensuals reportats de la paga extraordinària de Nadal entre gener i juliol de 2012, abans de l'entrada en vigor del decret que la suprimia.

En la reunió de la Plataforma, celebrada a la seu de la USO han estat presentis representants de 20 organitzacions sindicals.

El secretari d'Acció Sindical de la Federació d'Empleats Públics de la USO (FEP-USO), Leonardo Barreda, ha deixat clar que la sentència de Madrid "obre les portes a l'aplicació d'aquesta decisió en totes les administracions públiques", la qual cosa podria suposar un desemborsament d'uns 33 de milions d'euros per a l'Estat.

Per a la Plataforma dels Empleats Públics aquesta decisió és el punt d'inflexió que marca a més un canvi de fase en les seves reclamacions i protestes. Després d'una primera etapa en la qual s'han presentat recursos contra la supressió de la paga extra dels funcionaris de l'Administració Central (ministeris i Agència Estatal de l'Agència Tributària), els sindicats abordaran una segona fase que afectarà al seu personal laboral. Segons han concretat els portaveus de la Plataforma, es presentaran nou conflictes col·lectius que afectaran a la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, Correus, Renfe, Agència Tributària, AENA, Patrimoni de l'Estat, Museu del Prado, Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i Aigües de les Conques Mediterrànies (Acuamed).

A més, la plataforma estudia ja una tercera fase en la qual es podrien presentar recursos en totes les comunitats autònomes i en l'administració local, així com a través de "altres vies judicials".

Leonardo Barreda, ha avançat que els sindicats de la funció pública estan estudiant desenvolupar una sèrie d'accions de protesta a nivell provincial "a primers de març", en les quals pretenen involucrar als funcionaris de totes les administracions públiques. Les concentracions dels empleats públics podrien coincidir amb la jornada d'acció que els sindicats preparen per a aquest mateix mes en coordinació amb altres països europeus, per protestar contra la política econòmica del Govern.

FONT: FEP-USO

Circular informativa USO sobre les noves Taxes Judicials



Teniu disponible la circular de USO sobre les noves taxes judicials aprovades pel govern central.  

Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

Manifestació contra les retallades de pensions i les mesures antisocials

La Cimera Social ha convocat a tot l'Estat una nova jornada de protestes contra les mesures antisocial i la retallada de les pensions. A Catalunya, USOC i la Plataforma Prou Retallades convoquen una manifestació a Barcelona a partir de les 17.30 hores des de Plaça Urquinaona i fins a Pla de Palau.

CONVOCATÒRIA

ACTE:
Manifestació contra les retallades de pensions i les mesures antisocials

DIA:
Dilluns 17 de desembre de 2012

HORA:
17.30 hores

LLOC:
Inici: Plaça Urquinaona i fins a Pla de Palau


Punt de Trobada USOC: Pl. Urquinaona-Via Laietana. 17:00 h

Documents relacionats:
   Cartell

Per poder visualitzar els documents necessiteu el programari Acrobat Reader. 

AJ. Cerdanyola. Proposta realitzada en relació a la paga extraordinària

05/12/2012. Els representants de la USOC a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès hem sol·licitat l’abonament a la nòmina del mes de desembre d’enguany, de l’import corresponent al període de la paga extraordinària ja meritat.

També s’ha proposat que en els primers dies del mes de gener de 2013 s’aboni una bestreta per l’import de la paga extraordinària que no es percebrà, al 0% d’interès, a retornar en un únic venciment el primer trimestre de l’any 2015. Aquesta mesura, hauria d’anar acompanyada del COMPROMÍS DE L’ALCALDESSA, com a màxima autoritat, que durant aquest interval de temps i abans de la finalització de l’actual legislatura, s’afavoriran les negociacions amb l’objectiu de fer recerca de fórmules que permetin que a la data de venciment es regularitzi la situació sense haver de tornar cap import ni deixar de percebre cap paga.

En qualsevol cas, considerem que aquesta proposta hauria de ser de caire voluntari i, en tot cas, ratificada PRÈVIAMENT EN REFERENDUM.

Volem recordar que NO HEM RENUNCIAT A COBRAR LA NOSTRA PAGA EXTRAORDINÀRIA i que també hem iniciat les accions necessàries perquè es presentin els recursos adients per tal d’aconseguir-ne la percepció.


Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

AJ. Cerdanyola. L’Ajuntament no vol dialogar!

30/11/2012. Cap a les 12:55 hores d’avui, l’Ajuntament ens ha notificat la resolució en la que es contesta a la petició realitzada el 2 de novembre pels representants de la USOC a l’Ajuntament de Cerdanyola, en relació a la modificació del text de l’Acord laboral i Conveni col·lectiu en matèria de baixes per IT, que es va aprovar al Ple ordinari municipal el dia 25 d’octubre de 2012.

L’Acord laboral i al Conveni col·lectiu, no recollia la literalitat de l’acord i propostes realitzades pels representants de la USOC.

La modificació del text aprovada, que en aquests moments és vigent, disminueix els drets dels treballadors i treballadores municipals. A més, ni tan sols es garanteixen supòsits que si garanteix el Reial Decret Llei 20/2012.

En l’escrit que vàrem presentar, demanàvem a l’Ajuntament que constituís amb urgència un grup de treball, amb l’objectiu de modificar l’Acord que s’havia aprovat, acord que la USOC no va signar, incorporant supòsits que requereixen una especial protecció i que aconsellen la percepció del 100% de les retribucions en situacions d’incapacitat temporal.

Doncs bé, l’Ajuntament ha resolt: DESESTIMAR la petició realitzada per la USOC.

Documents relacionats: 

Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

Nou número de la revista CATALUNYA OBRERA



Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

AJ. Cerdanyola. Gran èxit de la iniciativa dels treballadors i treballadores

Companys i companyes,

Els representants de la USOC a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès volem donar-vos les gràcies per la vostra iniciativa.

Heu aconseguit el que ens havien fet creure que era impossible, unir a companyes i companys de col·lectius diversos, fent sentir les veus de tots i totes en una.

Lamentablement, l’Alcaldessa no ha permès la presència d’aquestes veus a la sala del Ple municipal. No obstant, creiem que la vostra presència ha estat més significativa que les paraules que s’haurien pogut pronunciar.

Ara caldrà veure si en els propers dies el Govern municipal es posiciona i reacciona amb coratge i valentia davant del malestar i preocupació existent.

Creiem que avui s’ha donat un gran pas, però recordeu, en els propers dies està en joc aconseguir que no ens prenguin el que és nostre. Per tant, ara més que mai, hem d’estar units per plantar cara i per defensar els nostres drets.

El que passi en els propers dies depèn en gran part de nosaltres, treballadors i treballadores.

Gràcies, moltes gràcies!

Loteria Nadal 2012


AJ. Cerdanyola. La USOC recolza la iniciativa dels companys i companyes de l’Ajuntament – Dijous 29N a l’Ajuntament!

La secció sindical de la USOC a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès vol confirmar el suport a la iniciativa plantejada per diversos companys i companyes en el marc de les reunions dels “divendres negres”.

La iniciativa plantejada consisteix en fer presència al proper ple ordinari municipal, el 29 de novembre de 2012 a les 17:00 hores, per expressar el malestar existent vers alguns dels acords presos i la preocupació vers altres acords que s’han d’adoptar en els propers dies o setmanes (jornada laboral, baixes IT, incompliments acord laboral, etc.)

Adjuntem el manifest de la iniciativa.

Us hi esperem!
  

Per poder visualitzar els documents necessiteu el programari Acrobat Reader.

25-N Dia Internacional erradicació violència contra la dona

Manifest de la USOC amb motiu de la commemoració.

La Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC) commemora el proper 25 de novembre el Dia Internacional per l'erradicació de la violència contra la dona. El sindicat fa públic un manifest -veure document adjunt- amb motiu d'aquesta efemèride on destaca el paper en la defensa dels drets laborals de les víctimes d'aquesta violència.


Per poder visualitzar els documents necessiteu el programari Acrobat Reader.

Font: Web USOC

AJ. Cerdanyola. Els representants de la USOC demanen que els descomptes de la vaga es destinin a finalitats socials

La secció sindical de la USOC a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, ha instat al govern municipal perquè acordi destinar els descomptes efectuats al personal que va decidir secundar la vaga general del 14-N, a finalitats socials del municipi en associacions sense ànim de lucre.



Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

Nou número de la revista CATALUNYA OBRERA



Ja teniu a la vostra disposició el nou número de la revista CATALUNYA OBRERA.
Per poder visualitzar el document necessiteu el programari Acrobat Reader.

AJ. Cerdanyola. Els representants de la USOC sol·liciten que es convoqui la celebració d’una ASSEMBLEA GENERAL de treballadors i treballadores

Dijous 15 de novembre. Avui, els representants de la USOC a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès han sol·licitat a la Presidenta de la Junta de Personal i al President del Comitè d’Empresa, que a la major brevetat de temps possible es convoqui la celebració d’una ASSEMBLEA GENERAL.

Lamentablement, la Junta de Personal, el Comitè d’Empresa i el Comitè de Seguretat i Salut Laboral fa més de mig any que no es reuneixen!

Els representants de la USOC recorden a l'escrit, que l’acompliment d’un càrrec de representació, no és un prerrogativa o dret individual, sinó que és una funció col·lectiva establerta a favor dels representats, sent aquest factor el que ha de tenir-se en compte primordialment a l'hora de decidir els problemes del càrrec representatiu.

També insisteixen a recalcar que, ara més que mai, és necessari que els treballadors i treballadores municipals tinguin informació clara i veraç del que està succeint, que tinguin l’oportunitat de conèixer públicament la posició de totes i cadascuna de les forces sindicals que integren la representació unitària i sindical, de plantejar dubtes, d’obtenir respostes o, fins i tot, la possibilitat d’aportar suggeriments constructius. 

Més de 2 milions de treballadors catalans segueixen la Vaga General

Us adjuntem en els enllaços inferiors material gràfic i audiovisual de la jornada de Vaga General del 14-N.

-Àlbum fotogràfic 14-N: Àlbum Fotos
-Vídeo de la manifestació de Barcelona: Canal USOC

Per poder visualitzar els documents necessiteu el programari Acrobat Reader.

Font: Web USOC